سیستم ایموبیلایزر 206 و 207
سیستم ایموبیلایزر یا ضد سرقت در این خودرو ها به این صورت عمل میکند که با وارد کردن سوئیچ در مغزی ارتباط چیپ حافظه که در داخل ریموت قرار دارد با آنتن ترانسپوندر که دور مغزی سوئیچ قرار دارد برقرار میشود و اطلاعات به صورت امواج رادیوئی به COM 2000 ارسال شده و در آنجا پس از کد شدن به صورت یک پیام خبری به سمت BSI ارسال میشود و این کد در BSI مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با شرایط پیش فرضی که در حافظه BSI موجود است مقایسه میشود و در صورت تطبیق این دو کد با هم BSI اطلاعاتی جهت گشودن قفل ECU ارسال نموده و ECU این کد را تجزیه و تحلیل نموده و در صورت صحت اطلاعات قفل نرم افزاری آن باز شده و موتور روشن میگردد.
تعریف کلید
در تعریف کلید توسط دستگاه عیب یاب ابتدا نوع خودرو را نتخاب نموده و سپس وارد منوی تعریف کلید شده و بعد از آن گزینه ترانسپوندر نمایش داده شده و سپس دستگاه کد چهار رقمی را میخواهد. در این قسمت باید توجه داشت از آنجایی که BSI کد پاک شده نیز جزء BSIهای دانلود شده میباشد اگر کد صحیح وارد نشود باعث به وجود آمدن مشکلات ذیل میگردد.
اگر کد اشتباه را وارد نماییم دستگاه وارد مرحله بعدی میشود و تعداد کلید را میخواهد . پس از وارد کردن تعداد کلید دستگاه اعلام میکند که کلید خراب است و عملیات در همین جا متوقف میشود.
اگر پس از این مرحله کد صحیح را بدست آورده و وارد دستگاه کنیم پیغام کد وارد شده صحیح نمیباشد اعلام میشود. چون کد اشتباهی که ما قبلا داده بودیم بر روی BSI ثبت شده و جهت رفع این ایراد باید مجددا BSI را دانلود نموده تا کد چهار رقمی صحیح وارد شده و تعریف کلید انجام شود.
نکته: تعریف کد سوئیچ در این خودرو ها رابطه مستقیم با عملکرد ریموت کنترل دارد. یعنی تا زمانی که سوئیچ تعریف نشود، ریموت کنترل پمپ درب ها را باز و بسته نمیکند ولی میتوانیم عملکرد آن را در پارامتر COM 2000 مشاهده کنیم.
نکته: سیستم ریموت کنترل به دو صورت قدیم و جدید در پیکره بندی BSI موجود است که باید نوع قدیم یا جدید آن مشخص شود در غیر این صورت ممکن است ریموت کنترل سوئیچ فعال نگردد.
نکته: در هنگام تعریف کلید باید قبلا از سالم بودن ریموت آن مطمئن باشیم چون در غیر این صورت پس از کد دادن برای خودروهای دیگر قابل استفاده نخواهد بود و همچنین قابل عودت به فروشنده نیز نمیباشد. جهت اینکه با چنین مشکلی مواجه نشویم باید مراحل ذیل توسط دستگاه عیب یاب بررسی شود تا از سالم بودن ریموت قبل از تعریف کلید اطمینان حاصل نماییم.
ابتدا توسط دستگاه وارد منوی عیب یابی شده و تجهیزات جانبی را انتخاب نموده و سپس وارد منوی COM2000 شده و در قسمت پارامترها فرکانس ریموت را بررسی میکنیم که باید به صورت زیر باشد.
– ریموت حاضر
– فرکانس باز فعال
– فرکانس بسته غیر فعال
که اگر این وضعیت وجود داشت میتوان عملیات تعریف کلید را انجام داد و مطمئن باشیم که ریموت کنترل ما پس از تعریف کلید فعال خواهد بود ولی اگر این وضعیت مشاهده نشد باید وارد محله دوم شویم.
وارد منوی عیب یابی شده و BSI را انتخاب میکنیم و سپس وارد منوی پیکره بندی شده و از طریق گزینه انتخاب مشتری وضعیت باز و بسته قفل ها را بررسی میکنیم که دارای چهار حالت زیر میباشد.
– Previous Typee With Fog Lamps مدل قدیم با لامپ مه شکن
– Previous Typee Without Fog Lamps مدل قدیم بدون لامپ مه شکن که در خودروهای موجود در ایران این مدل را نداریم
– NewTypee With Fog Lamps مدل جدید با لامپ مه شکن
– New Typee Without Fog Lamps مدل جدید بدون لامپ مه شکن که در خودروهای موجود در ایران این مدل را نداریم
حال اگر گزینه اول یعنی مدل قدیم با لامپ مه شکن بود باید تبدیل به گزینه سوم یعنی مدل جدید با لامپ مه شکن شود و اگر گزینه سوم بود برعکس یعنی باید به گزینه اول تبدیل شود. سپس باید دوباره مرحله یک را بررسی کنیم و مطمئن شویم که وضعیت نهایی در مرحله یک به وجود آمده است. پس از آنکه وضعیت نهایی در مرحله یک حاصل شد میتوانیم کلید را تعریف کنیم و از عملکرد ریموت کنترل آن اطمینان خاطر داشته باشیم.
نکته: در صورتی که این وضعیت را بررسی نکرده و پس از تعریف کلید متوجه شویم که ریموت کنترل آن معیوب میباشد و عمل نمیکند دیگر کاری نمیشود کرد و باید یک کلید و ریموت کنترل جدید برای آن خودرو تعریف شود.
چراغ سقف را در حالت لادری میگذاریم. اگر سوئیچ را داخل مغزی قرار داده و یک بار باز و بسته کنیم و چراغ سقف روشن شود نشان دهنده این است که BSI خام است و یا حافظه دائم BSI پاک شده است و یا چیپ حافظه داخل ریموت وجود ندارد. حال اگر بعد از خارج کردن سوئیچ از مغزی چراغ سقف روشن شود یعنی BSI قبلا دانلود شده است و یا حافظه دائم آن پاک نشده و خودرو در حالت معمولی و زمانی که مشکلی ندارد نیز همین علائم را دارد. لازم به ذکر است که BSIای که کد آن پاک شده باشد هم علائم BSI دانلود شده را خواهد داشت.
دلایل پاک شدن کد یا همان حافظه موقت BSI
ضعف نرم افزاری BSI که اغلب در مدل های قدیمی اتفاق افتاده است یا افت ولتاژ به هر دلیل باعث پاک شدن کد سوئیچ از حافظه BSI میگردید.
سیستم جرقه ایراد داشته باشد یعنی شمع و وایرها و یا کوئل مشکل داشته باشند.
خرابی سخت افزاری خود BSI نیز میتواند دلیلی بر پاک شدن کد از حافظه آن باشد.
چند مورد از علائم پاک شدن کد از حافظه BSI
در مدل های قدیمی شیشه بالابر کار نمیکند ولی در مدلهای جدید دیگر در هنگام پاک شدن کد این ایراد مشاهده نمیشود.
ریموت کنترل خودرو عمل نمیکند و پمپ درب ها را باز و بسته نمیکند.
در مدل های قدیمی هنگامی که ضبط را روشن میکنیم هر چند ثانیه یک بار صدای یک بوق آلارم شنیده میشود و در مدل های جدید یا صدای بوق مانند مدل های قدیمی وجود دارد و یا اینکه هر چند ثانیه یک بار در پخش صدا مکث خواهیم داشت.
تست اهمی جهت اطمینان از پاک شدن کد از حافظه BSI
در سوکت های پشت ECU دو سیم به هم بافته شده مربوط به شبکه CAN با شماره های ۹۰۰۰ و ۹۰۰۱ وجود دارد. که میتوان در دو حالت یعنی زمانی که سوکت ECU سر جای خود وصل میباشد و یا زمانی که سوکت ECU را از سر جای خود خارج کرده ایم در زمانی که سوئیچ بسته است تست اهمی ما بین این دو سیم را انجام داده و با اندازه گیری مقاومت بین این دو سیم مطمئن شویم که کد از حافظه BSI پاک شده یا خیر. جهت این تست به این صورت عمل میکنیم که پایه های اهم متر را به سیم های ۹۰۰۰ و ۹۰۰۱ وصل مینمائیم و در حالتی که سوکت ECU متصل است باید مقاومت ۶۰ اهم را داشته باشیم و نشان دهنده این است که کد سوئیچ پاک نشده است. همین تست را میتوانیم در حالتی که سوکت ECU را باز کرده ایم نیز انجام میدهیم با این تفاوت که مقاومت بین دو سیم زمانی که کد پاک نشده باشد ۱۲۰ اهم باشد.

سیستم ایموبیلایزر 206 و 207
مطالب مرتبط
- دفترچه راهنمای تمامی مدل های دزدگیر ماجیکار
- آموزش نصب دزدگیر بر روی خودروی ماکسیما
- دفترچه راهنمای دزدگیر استیل میت
- جدول پایه چراغ های خودرو های مختلف برای انواع خودروها
- نصب دزدگیر سانگ یانگ موسو
- آموزش نصب دزدگیر روی زامیاد شوکا
- آموزش نصب دزدگیر و پاور MVM X33
- آموزش نصب دزدگیر و پاور کامیون سایپا دیزل الوند
- معرفی شرکت تولید کننده دزدگیر ماجیکار
- آموزش نصب پاور هیوندای توسان ix35
- جدول نرم افزاری دزدگیر مدلهای 110، 120 و 125 ماجیکار
- آموزش تعریف ریموت چیتا
- آموزش تعریف ریموت ادمیرال و سایبر ۵۰۰
- آموزش تعریف ریموت ماجیکار مدل ۹۰۲، ۸۰۲، ۷۰۲، ۹۳۲ و ۳۳۲
- نحوه تنظیم کد کارکال
- دزدگیر PLC و جردن کد دهی با دکمه لرن
- آموزش تعریف ریموت ایزیکار
- آموزش تعریف ریموت سناتور
- آموزش نصب دزدگیر لیفان ۸۲۰
- آموزش نصب دزدگیر و پاور سوزوکی گرند ویتارا
- نصب دزدگیر و راه اندازی آینه تاشو سانگ یانگ تیوولی
- آموزش نصب دزدگیر و پاور کیا سورنتو ۲۰۰۸
- آموزش نصب دزدگیر بر روی خودرو نیسان جوک
- آموزش نصب دزدگیر و پاور جیلی AT1800 امگراند ۲۰۱۴
- نکات نصب دزدگیر mvm 315
- آموزش تعریف ریموت اسپیسکی و کنوود
- آموزش تعریف ریموت پاورلینگ
- آموزش تعریف ریموت کینگزگان (kings gun)
- آموزش تعریف ریموت جنیکس (Gen-X)
- آموزش تعریف ریموت گارد
- آموزش نصب دزدگیر و پاور 530 MVM
- تعریف ریموت سوزوکی ویتارا
- سیم بندی دزدگیر استیل میت
- نقشه سیمبندی دزدگیر SPY ساده
- راهنمای سیمبندی دزدگیر استیلمیت مدل ۸۸۸E PKE
- راهنمای کامل و فارسی نحوه عملکرد ردیاب زنوتیک (TRACKER GPS XENOTIC)
- کاربردهای ردیاب خودرو
- ردیاب خودرو چیست؟
- انواع ردیاب خودرو
- دستگاه فندکی ضدردیاب جهت از کارانداختن ردیاب خودرو
- راهنمای نصب ردیاب مدل DNO-V4
- توضیح امکانات دستگاه دستگاه کیلس استارتر زیتونیکس مدل ZX.05
- نحوه کد دهی ریموت فابریک ماکسیما
- آموزش کامل نحوه تعریف ریموت جیلی
- نکاتی در مورد تعریف ریموت فابریک به صورت دستی
- راهنمای کامل کارایی دزدگیر spy ساده
- آموزش باز کردن رمز پخش انواع مدل های فابریک پژو ۴۰۵ و پارس
- آموزش کامل و تخصصی نصب سنسور دنده عقب سراتو
- راهنمای نصب پمپ پراید
- روشهای بستن قفل مرکزی به سیمهای خروجی پمپ دستگاه
- جدول اصطلاحات کامل دزدگیر اتومبیل
- مراحل معرفی اینترفیس پخش پایونیر بر روی 206
- سیستم ایموبیلایزر 206 و 207
- آموزش نصب دزدگیر و پاور چانگان CS35
- آموزش نصب دزدگیر کیا اسپورتیج 2012
- مراحل نصب دوربین دنده عقب
- نحوه کددهی ریموت دزدگیر مکسیدر (Maxeeder)
- آموزش نصب دزدگیر رنو مگان
- آموزش نصب دوربین دنده عقب
- راهاندازی آینه تاشو پژو پارس
- آموزش نصب دزدگیر کیلس و راهاندازی آینه تاشو هیوندای سانتافه ۲۰۱۴
- رمز ضبط خودروی رانا و 206
- آموزش نصب دزدگیر مزدا ۳ قدیم
- آموزش نصب دزدگیر جک J5
- آموزش نصب دزدگیر و پاور جک s5
- آموزش نصب دزدگیر و کددهی وتعریف ریموت هایما S7
- آموزش نصب دزدگیر و پاور و تعریف ریموت دانگ فنگ H30 کراس
- آموزش نصب دزدگیر دوو سیلو
- آموزش نصب دزدگیر و پاور کیا سراتو
- آموزش نصب دزدگیر کیا ریو
- نکات نصب دزدگیر و پاور رنو L90 ، داستر و ساندرو
- آموزش نصب دزدگیر و پاور برلیانس سری 200، H230 و H220
- آموزش نصب دزدگیر و پاور برلیانس سری 300، H330 و H320
- آموزش نصب دزدگیر تیگو 5
- آموزش نصب دزدگیر چری آریزو 5
- آموزش نصب دزدگیر و پاور ویندوز زانتیا
- آموزش نصب دزدگیر و تعریف ریموت فابریک پژو ۲۰۶ و رانا مالتی پلکس Continental
- آموزش نصب دزدگیر پژو پارس کلاس 15 با کامپیوتر CEC
- آموزش نصب دزدگیر پیکان
- آموزش نصب دزدگیر و پاور خودروی سمند مالتی پلکس SMS
- آموزش نصب دزدگیر و پاور ویندوز پژو پارس _ سمند و دنا EcoMux
- آموزش نصب دزدگیر و پاور روی پژو پارس، روا، سمند، ۴۰۵، آریسان و RD
- آموزش نصب دزدگیر پژو پارس کلاس 15 با کامپیوتر CEC
- آموزش نصب دزدگیر و پاور ویندوز دنا مالتی پلکس SMS
- آموزش نصب دزدگیر و پاور پژو 206 و رانا مدل 1395 به پایین
- آموزش نصب دزدگیر و پاور سمند مدل 1390 و 1391 مالتی پلکس continental
- آموزش نصب دزدگیر و کیلس ساینا s (سایپا)
- آموزش نصب دزدگیر و پاور خودروی شاهین (سایپا)
- آموزش نصب دزدگیر آریو زوتای Z300
- آموزش نصب دزدگیر و کددهی به ریموت فابریک پراید، تیبا و ساینا و کوییک
دیدگاه خود را بنویسید